Hoe zorg je dat je de juiste mensen bereikt
Klinkt eenvoudig toch? Je hebt daar over nagedacht en een plan voor in werking gezet. Je bent daar zichtbaar waar je denkt zichtbaar te moeten zijn. Vaak bedenk je iets en voer je dat uit, een mogelijkheid dient zich aan of ‘je kent iemand’ die het zo doet.
Net als jij en je bedrijf verandert ook je doelgroep en haar interesses. Verander jij hierin mee? Of groeit je doelgroep met jou mee. Als je bedrijf en je product ontwikkelt en groeit dan moet je je wellicht afvragen of dezelfde doelgroep nog wel de juiste doelgroep is.
Als ondernemer weet jij goed wat je klanten zijn en waar je ze zou moeten kunnen vinden. Vaak heb je alleen hulp nodig om hier invulling aan te geven. Daar kun je dan samen met een expert voor gaan zitten en kijken hoe je de klanten goed, efficiënt en gericht kunt benaderen. Doorgaans heb je er niks aan om breed landelijk te adverteren. Dat noem ik ‘met hagel schieten’. Beter kun je je doelgroep helder hebben en deze gericht – als een scherpschutter – te benaderen. Dit kan door adverteren d.m.v. targetting op social media maar ook keuzes maken op welke websites jouw klanten zich bevinden en hoe hun online gedrag er uit ziet. Hierop moet je inspelen om ze te vinden.
Jouw boodschap of product is voor je doelgroep relevant, daar ga ik zomaar vanuit. Maar laten we samen zorgen dat we deze doelgroep bereiken en daarmee efficiënt inzetten op je marketing activiteiten. Samen komen we er wel uit!
Recente reacties