Herkenbaarheid op social media

Herkenbaarheid op social media

2 oktober 2018 Geen categorie 0

Een beetje op social media posten is leuk voor je privéaccount. Zakelijk moet je het wat meer gestructureerd aanpakken. Vooral in de stijl en herkenbaarheid. Mensen moeten snel herkennen welk account de post plaatst.

Dit kun je natuurlijk doen door een logo, merkje of naam in elke foto te shoppen maar het kan subtieler. Door gebruik te maken van een herkenbare eigen stijl bijvoorbeeld. RUMAG doet dit in mijn ogen op Instagram erg goed. De tekststijl, vormgeving en algehele sfeer herleidt direct tot dit merk.

Gebruik je graag een filter bij het plaatsen van een foto, pas dan daarbij erg op. Ik vind dat je de sfeer verkregen met de filter dan in al je posts moet doorvoeren. Herkenbaarheid weer. Vanzelfsprekend houd je ook dezelfde typografie (lettertype, stijl) en verhoudingen aan. Je kunt hier best mee spelen, wat spreekt aan, wat kan ik volhouden en past bij mijn merk.

Wat ik zelf erg tof vind om mee te experimenteren is je posts op Instagram zo maken dat ze in elkaar overlopen in het overzicht. Alle individuele posts maken dan een groot raster van beelden dat samen weer een groter plaatje laat zien. Door deze stijl ook weer aan te houden toon je niet alleen creativiteit maar ook weer consistentie wat helpt in je herkenbaarheid en identiteit.